De eerste dagen in Spanje - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Nynke Boer - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Spanje - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Nynke Boer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Nynke

21 Januari 2016 | Spanje, Vigo

Hier een nieuwe blog over de eerste dagen in Spanje. Vanaf maandag tot en met vandaag heb ik een beter beeld gekregen hoe het leven er in Spanje en in mijn gezin aan toe gaat. De vader (Julio) is advocaat en vertrekt elke dag (tot nu toe) tussen half 10 en half 11. De moeder (Eva) is lerares tekenen en zit in de directie van een highschool. Zij vertrok deze week steeds rond 10u naar haar werk om mij te laten zien hoe alles werkt ´s ochtends met de meisjes, het ontbijt, de taken, etc. maar vanaf vanochtend is zij voordat de meisjes wakker zijn vertrokken.

Elke ochtend begin ik om half 9 met het inpakken van de ochtendsnack van de meisjes, ze hebben eigenlijk bijna elke dag iets anders en ze vinden niks van hetzelfde lekker dus ik moet goed onthouden wie wat lekker vind en wat niet. Daarna maak ik de meiden wakker en trek ik ze hun uniform voor school aan. Bij Raquel is dit nooit echt een probleem maar bij de jongste Elena is het lastig, zij wil vaak niet opstaan en zeurt dan erg lang door. Ik moet haar echt uit haar slaap tillen en haar kleren uittrekken. Dan geef ik ze ontbijt, poets de tanden en doe ik hun haar. Om 9;15 moeten ze buiten staan want de schoolbus komt altijd tussen 9;15 en 9:25. De kinderen zijn altijd erg sloom ´s ochtends dus het is enorm gehaast en soms moeten ze buiten de haren nog kammen (is mij nog niet overkomen maar dat vertelde Eva me).

Vanaf half 9 ben ik eigenlijk vrij, meestal tot een uur of 5 in de middag. Julio en Eva zijn enorm aardig, ze hebben me allemaal opties gegeven wat ik kan gaan doen in deze tijd. Zo hebben ze me een aantal contacten van andere aupairs gegeven die me de stad kunnen laten zien en waar ik leuke dingen mee kan doen. Vanaf februari start ik met Spaanse lessen, en vanaf deze vrijdag ga ik ook 2x per week op een kindje van 1,5 jaar passen. Qua huishoudelijke taken hoef ik alleen de afwasmachine leeg te ruimen en af en toe de was op te vouwen, voor de rest komt er elke dag een schoonmaakster. Zij is erg lief, ik probeer altijd een beetje te communiceren in google translate because ze kan niet zo goed engels.

De kinderen hebben elke dag school tot 17:30, en na school hebben ze eigenlijk elke dag wat. Zwemmen, rolschaatsen of tennis. Daar breng ik ze dan alleen, met Eva of met de moeder van een vriendin van de meisjes heen. De kinderen zijn meestal erg beleefd en willen altijd alles van me weten, zo zijn ze nog steeds ontzettend verbaasd dat ik geen vriend heb ´because you´re hair is sooooooo pretty, you guapa!!´ Ze kunnen beide goed Engels net als de ouders, waar ik wel erg veel geluk mee heb.

Gister heb ik een Franse aupair ontmoet met wie ik de stad in ben geweest, we hadden een enorme klik en hebben wijn gedronken (een keer zo goedkoop als in Nederland) en gewinkeld. Zaterdag zie ik haar waarschijnlijk weer en gaat ze me voorstellen aan andere aupairs. Ik vind het heel leuk om mensen uit andere culturen te leren kennen, en het is ook leuk om andere au-pairs te meeten omdat je altijd een gemeenschappelijke klik hebt. Ik ben door haar te weten gekomen dat ik ontzettend geluk heb met mijn gastfamilie, ze zijn altijd enorm geïnteresseerd, doen er alles aan om me op mijn gemak te stellen, vertellen me alles over hun leven, de stad, familie etc. en regelen veel dingen voor mij. Sommige aupairs in Vigo hebben het niet zo goed als ik het heb (tot nu toe :p)

Het leven hier begint later en eindigt ook veel later. Als het 2 uur is voelt het voor mij als 12 uur en als het 8 uur is voelt het als 6 uur. We eten ´s avonds vaak allemaal apart, ik maak meestal met eva wat eten voor de kinderen, daarna eet ik, dan eet Eva en dan eet Julio. Dit komt omdat ze vaak allemaal op een andere tijd thuis zijn en de kinderen moeten eigenlijk half 10 op bed liggen (sinds ik hier ben is dit nog nooit gelukt het is altijd tussen 10u en half 11).

Het eten is hier heel anders dan in Nederland, we zijn maandagavond met de ouders van Julio uiteten geweest in een klein restaurantje waar alles zelfgemaakt wordt, hier heb ik heel veel verschillende Spaanse dingen gegeten wat ik nog nooit gezien had, waaronder octopus. Dit vond ik echt niet te kanen maar de rest was wel allemaal super lekker. Van Eva heb ik sportkleding gekregen en vanaf vandaag probeer ik toch elke dag een rondje te rennen, het is hier een goeie omgeving om hard te lopen en je eet hier zoveel, ik hoor van elke au-pair dat ze hier aankomen en dat wil ik nou even voorkomen.

Om het kort samen te vatten: Tot nu toe is het hier erg leuk, mijn gastfamilie is geweldig, de stad is heel erg mooi en de mensen zijn heel aardig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 18 Jan. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3091

Voorgaande reizen:

17 Januari 2016 - 31 Augustus 2016

Halfjaar Au pair in Vigo, Spanje

Landen bezocht: