De afgelopen weken in Spanje - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Nynke Boer - WaarBenJij.nu De afgelopen weken in Spanje - Reisverslag uit Vigo, Spanje van Nynke Boer - WaarBenJij.nu

De afgelopen weken in Spanje

Blijf op de hoogte en volg Nynke

02 Februari 2016 | Spanje, Vigo

Buenos días a todos!!

Ik vond het wel weer even tijd voor een blogje omdat ik de afgelopen 2 weken veel meegemaakt heb! De afgelopen weken heb ik eigenlijk fulltime op de kinderen gepast, de ouders heb ik haast niet thuis gezien. Ik haal ze dus uit bed, geef ze ontbijt, breng ze naar de bus, etc. Dan heb ik meestal vrij tot een uur of 5, in die tijd spreek ik vaak af met andere aupairs uit de buurt (die heb ik leren kennen door contacten via mn hostmom), drinken we wijn, lunchen we wat of gaan we winkelen. Ook bespreken we vaak de dagelijkse dingen over ons gastgezin, het is wel erg fijn om mensen te hebben die dezelfde dingen doormaken als jij. Meestal haal ik de kinderen om 17;45 op vanaf de bushalte (tegenover het huis), en dan begint de ´stress´ meestal. Ze hebben elke dag na school behalve vrijdag iets, zoals zwemmen of rollerskating. Vaak moeten ze dan snel even een snack eten, breng ik ze naar hun sport, help ze met omkleden, neem ze weer mee naar huis en maak hun avondeten (meestal rond half 9). De ouders komen alleen tussen de middag thuis voor de lunch en zijn dan pas na half 10 weer thuis, en rond die tijd hoop ik altijd de kinderen in bed te hebben. Tot nu toe ben ik nog niet echt tegen dingen aangelopen, de ouders zijn heel erg chill, en ze zien mij ook echt als de baas. Als ik bijvoorbeeld tegen een kind zeg dat iets niet mag accepteren ze altijd mijn keus en vertellen ze de kinderen ook dat ik de beslissingen maak en dat ze naar mij moeten luisteren. Dit vind ik wel erg fijn, ze geven altijd aan achter mijn keuzes te staan. Als ik ´sochtends de kinderen uit bed haal moet het jongste meisje eigenlijk altijd janken, ze wil zich nooit omkleden en stribbelt altijd tegen. In het begin werd ik hier best onzeker van, omdat ik niet goed wist wat ik met de situatie aanmoet. Ook zijn de ouders ´s ochtends altijd thuis, waardoor de kinderen vaak naar de slaapkamer van de ouders gaan, wat erg irritant is. Dit kost namelijk veel tijd en in de ochtend moet alles al snel. De laatste tijd heb ik gelukkig een manier gevonden om het kind te laten doen wat ik wil, ik heb haar namelijk een paar Nederlandse liedjes geleerd (o.a papegaaitje leef je nog) wat ze al helemaal kunnen meezingen!! En ´s ochtends leid ik haar af door het liedje een aantal keer te zingen, waardoor ze meewerkt.

Ik voel me erg thuis bij mijn familie, ze betrekken me overal bij (uitjes met vrienden, etentjes, familiedingen, etc) willen me van alles laten zien en regelen zoveel mogelijk voor me zoals contacten met andere aupairs, spaanse studieboeken, dat ik engelse lessen kan geven en nog meer dingen, dus dit is erg fijn! Ik ben ook al 2x op stap geweest hier, met aupairs uit Frankrijk, Italië, Finland, Slovenië en nog meer landen. Meestal spreken we dan een mix van Frans, Spaans en Engels, omdat ik de Spaanse taal nog niet zo goed beheers als de rest hier. Dit gaat prima en meestal is het erg gezellig! Ik ontmoet veel mensen en het Spaans verstaan gaat erg hard, het spreken is nog lastig. De ouders van Julio (hostdad) zijn ook erg aardig, ze nemen de kinderen en mij vaak mee voor een biertje en laten me de plaatselijke gerechten proeven, het meeste is erggggg lekker! De vader van Julio heeft me veel verteld over Vigo en is wil ook alles weten over Nederland. Hij is piloot en heeft me uitgenodigd om binnenkort een helikoptervlucht te maken boven Vigo!! Hier heb ik natuurlijk meteen ja op gezegd... :p

Tot nu toe heb ik nog geen last van heimwee gehad, ik vind de mensen leuk, de stad leuk, de taal leuk, en de ouders en kinderen zijn enorm lief. Inmiddels geef ik 5x per week Engels, meestal door wat spelletjes te spelen, erg simpel, het wordt erg gewaardeerd en het verdient ook nog erg lekker. Binnenkort ga ik met mn gezin en de opa en oma naar Portugal, dat is hier namelijk erg vlakbij! De dagen gaan snel hier, genoeg te doen, en de avond is meestal druk met de kinderen, voor ik ´t weet is het zomaar weer elf uur.

Voor de mensen die het leuk vinden, ik heb ook wat foto´s geplaatst, kijk even bij foto´s!

Ciaooooo

  • 02 Februari 2016 - 14:45

    Lia:

    Wat een leuk verslag Nynke ben nu om pauze en kan zo mooi even je verslag lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel plezier .......hoe is het weer? Gr Lia

  • 02 Februari 2016 - 14:45

    Lia:

    Wat een leuk verslag Nynke ben nu om pauze en kan zo mooi even je verslag lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel plezier .......hoe is het weer? Gr Lia

  • 02 Februari 2016 - 19:34

    Pake En Beppe:

    Wat weer een leuk verhaal nynke ga je wer eens skypen vinden we mooi. En zo nu en dan eeen verhaal is ook heel mooi. En dat het zo goed gaat is nog veel leuker. Groeten pake en beppe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nynke

Actief sinds 18 Jan. 2016
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 3094

Voorgaande reizen:

17 Januari 2016 - 31 Augustus 2016

Halfjaar Au pair in Vigo, Spanje

Landen bezocht: